onsdag 22 juli 2009

Kvällens cacherunda 22 juli (#722-724)


Så fick jag tillfälle att ta några cachar igen men det blev lite kort om tid. Det började med en punktering som måste reparetas. så iväg till däckfirman i Mölndal och efter 1 timme var jag på väg.

Tänke ta några vid Torslanda idag eftersom vädret brukar vara bättre vid kusten. Började med "Torslanda havsbadskoloni" och där fick man ställa geocaren utanför och promenera. Cachen låg naturligtvis där den ska men av någon anledning visade GPS:en åt ett håll 20 meter och iPhonen ett annat håll, 5 meter. Litade först på GPS:en och gick naturligtvis fel håll. Sedan gick det bättre. Cachen hittades.

Inte långt härifrån finns ytterligare en cache "Connection" och det var bara att gå för risken är att det inte finns bra parkeringsplats invid cacheplatsen. Här blåste det rejält och åter letade jag på fel ställen. Först tittade jag på helt rätt ställe men då missade ändå cachen. När jag till sist återkom till första stället upptäckte jag att det faktist fanns en lös sten och vips, där var den.

Sedan dags för en mystery tänkte jag och och "Most south of Hisingen" hade jag kollat en gång tidigare men nu har jag ju det tunga artilleriet med mig (min iPhone) så jag kan kolla spoilerbilder m.m. på plats. Ytterligare en lång promenad till cacheplatsen då det är privat bilväg sista biten. Här ska man lista ut vilen udde som är den mest sydliga av Hisingen och där hitta rätt sten. Till slut hittar jag stenen och glad i sinnet böjer jag mig för att ta fram cachen, men där fanns ingen cache? Kollar länge och väl och sedan kollar jag senaste loggarna och upptäcker att redan i april lämnade Hafe66 en notis att cachen är borta. Synd att Hafe66 inte har meddelat ägaren så det får jag göra nu.

Så då tänkte jag ta "Most west of Hisingen" men regnet hotade att ösa ner så väl vid Lilla Varholmen bestämde jag mig att åka över till Hönö/Öckerö för där sken solen. Där har jag tidiagre tagit några så man kan ju rensa lite där och jag styr mot Burö och "KGB cache 12 (Hälsö)". Även denna snurrade jag lite på fel plats och klättrade helt i onödan upp för berget bara för att klättra ner fyra meter åt öst. Men cachen hittades i alla fall (se bild).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar