måndag 28 september 2009

Cacherunda 25 september (#805 - 810)

Fredagen den 25:e planerade jag att fixa några cachar i Partille/Lexby och började med Stella 10 år. Jag var väl medveten om att bergen här omkring var höga men phuuu vilket jobb. Som sagt först Stella 10 år som hittades ganska enkelt. Så vidare till höger och ner igen och upp på andra sidan berget till Lexby grotta, Den var lite besvärligare och jag fick leta en stund innan cachen hittades under rätt sten. Redan här var jag ordentligt svettig och nu skulle jag tillbaka och upp till Jättegrytan i Hylteberget som jag tog från rätt håll och slapp gå upp på berget för att liksom andra gjort upptäcka att man tar den nerifrån. Vidare till Gustav & Nelly som var enkel promenad från Jättegrytan svagt nedför. Cachen hittades direkt och nu var det dags för en pizza i byn.

Sedan körde jag vidare till Lexby skola för att promenera upp runt berget för att ta Plateau (MX multi) och hade värmen lagt sig medan man vilade med lite mat var man snart lika svettig som tidigare för här var det "naturstig" som gällde, dvs ingen stig alls... men väl på plats hittades cachen ganska enkelt ändå, men för att ta den måste man gå nedför berget lite och det kändes lite olustigt då man har 30-40 meter stup framför sig... Nå, inga problem om man är här på dagen men på natten rekommenderar jag att man ligger hemma i sin säng och sover istället...

Jag hade en TB i fickan som jag hade tänkt lägga i TB-hotellet på Landvetter flygplats så jag tar en enkel cache Bed sign strax före flygplatsen och vidare för att droppa TB:n KAJSA the country traveler, lycka till och hoppas det blir en lång resa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar