söndag 1 november 2009

Cacherunda 30 oktober (#841-844)

Så var det dags för lite fredagsjakt igen men idag hade jag eftermiddagsmöte och dessutom en tid att passa vid 16.00 påbilverkstaden så det blev bara 14.30-16.00. Hann med 4 cachar och det får jag vara nöjd med. Började nämligen med Frölunda Torg och det krävs ju lite mental förberedelse för att ta denna typ av cachar. Men väl på plats och efter att väntat ut alla tänkbara mugglare som åker fram och tillbaka vid denna plats var det inga stora problem (fick kanske blodad tand efter "Get my bearing"). Jag hoppades att koordinaterna på cachen var som det visades på googles satelitkarta och det var det så jag intog rätt sida...

Därefter vidare till Myndigheternas dilemma som jag fick viss hjälp med av en vän för att räkna ut exakt. Min gissning var ganska bra men inte tillräcklig för att pricka rätt i koordinaterna. Nu med rätt uträkning var det inga problem och på plats var den enkel att finna då koordinaterna var exakta (se bild). Tack för hjälpen "gunina".

Så snabbt vidare till Tofta Nordgård som var en traditionell enkel micro (magnetisk), var kan sådana vara.... och en till hinner jag innan bilverkstaden och det fick bli Öl-Cache. GPS ville inte nolla riktigt och ingen hint så man fick gå lite fram och tillbaka men snart var den funnen. Otroligt fint arbete med denna cache... hoppas den får ligga kvar länge. Så det blev en lite frölundarensningstur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar