fredag 16 oktober 2009

cacherunda 9 oktober (#817-831)


Så var det dags för en upprensning av cachar i västra Göteborg och jag börjar med GBG Cache Bomb #39 som var ganska lurig att hitta... Trodde jag var tvungen att krypa under, men det gick bra att sträcka armen (riktigt långt). Så snabbt vidare till fots till GKV #27 - Grevegårdens kyrka och den var enkel att hitta.

Så vidare till GBG Cache Bomb #6 som var enkel och sedan Freja´s cache och även denna vållade mig en del bekymmer. Fick leta ganska länge och fram och tillbaka. Hämtade GPS-Oregon för att få bättre exakthet i koordinaterna och sysematiskt kom jag närmare cachen och den hittades, phuu.

Olles gård och sea view togs enkelt och snabbt. GBG Cache Bomb #1, GBG Cache Bomb #63, GBG Cache Bomb #59, GBG Cache Bomb #66, GBG Cache Bomb #69, GBG Cache Bomb #80 var väl inga som behöver omnämnas bara att de var enkla. Så till The Cairn, in honour of GSS 2009 (Gavia #39) som jag gått bet på tidigare. Nu skulle här letas med GPS-Oregon för säkerhets skull. och efter att letat på närmast tänkbara ställel och utkat område återgick jag till de första gömmorna och en sten var svår att titta under så man få känna sig fram med handen och då hittades även denna.

Nu dags för årets höjdpunkt, Stensholmens nakenbad, men det var ju ingen som badade :( cachen var lite lurig och det tog väl en 10-15 minuter extra att hitta denna. På vägen hem skulle jag bara avsluta med en cache på hemma plan Moneymaker, men där gick jag bet. Öven en timmes sökning gav inte resultat, men den ska jag nog knäcka senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar