måndag 28 december 2009

Mellandagscaching 28 december (#933-948)

Idag började frugan jobba och själv har jag semester så vad passar bättre än att ge sig iväg på en liten tur. Och tur hade jag idag, 16 cachar på ca 3,5 timmar. Samtliga var ganska enkla och jag började med Lillhagens skola innan ens solen orkat upp, sedan raskt vidare till Lillhagens station som även den var enkel. Snabbt vidare till Kodammen och då fick man en liten promenad in i skogen... Raskt vidare till Elsas cache, som låg bakom en stubbe under en sten (vid en sjö)... tänkte det blir inte lätt med snön, men snön låg inte längre tung i skogen så även skogscacharna togs lätt idag...

Över tågspåret till Birdies & Vikings som låg på en trevlig utflyktsplats som rekommenderas om solen skiner (det gjorde den inte idag), en promenad på tjock blankis vidare till GGM #2 - Kvillebäcken och det enda jag vill varna för här är ljumskbråck... pga av höga kliv... Vidare till geocaren och över till Tuve och Smurfnappad - Snarberget och efter en kort promenad på ängen hittades även denna. Tyvärr finns inte smurfen kvar... , Stora Holms cacher har jag redan betat av (utom en) så det fick bli en kortare tur till Säve depå och den togs på/av ett öb (ögonblick/Överbefälhavare :) . Hmmm ser att här finns några på behagligt avstånd så vidare till SK 16 Som hade två cachar?? tror ägaren inte sett att den gamla låg kvar när en ny lades ut, snabbt vidare till FMCK som är en övergiven motorklubbgård. Tur ingen fanns där, för det känns lite kymigt att traska på "andras marker".

Så dags att fortsätta mot slutmålet Säve flygplats, där jag missat TB-hotellet tidigare men då var den mugglad. På vägen togs Öxnäs By och den låg på marken (se bild) genomsur och när jag hängde upp den på sin plats fanns där en ny cache så även här har ägaren inte sett den gamla cachen när en ny lagts ut. Kanske pga snön tidigare. Vidare till VARNING FÖR... som var en rolig varningsskylt för ... ja just det, det tänker jag inte avslöja, för då är det ju inget roligt cacha denna..., snabbt vidare till Fånarna på farmen och vad det har med gömman att göra förstår jag inte, bara att cachen var ovanligt enkel att hitta och kanske satt den fel, men jag satte den där jag hittade den. Chute var en lite svårare cache upp på en höjd men inte värre än att jag gick rakt på den... och nu vidare till Göteborg City Airport TB Hotel och mycket riktigt den hittades nu lätt, tom lite för lätt. Misstänker att snön som tinat gjort att den syns på tio meters håll, så jag täckte över den med lite pinnar som låg runt om och så vidare till dagens sista (om inget oförutsett händer) BÅTMANSTORPET och det var trevligt litet torp där det luktade nybakat... mmmm kan det varit bullar, kakor eller ngt annat? Så en titt på klockan och det var dags att möta upp hustrun...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar