tisdag 29 december 2009

Mellandagscaching 29 december (#949-961)

Så fortsatte jag med lite mellandagscaching idag och drog åt nordväst. Först till Depeche Mode 3: Freelove som jag inte hittade? Ska jag skylla på mörkret eller något annat? får se om någon annan hittar den först... Sedan vidare till ClimbIT men när jag tittade in i den och insåg att detta inte är en cache för mig (trist att lämna en cache helt orörd). Så vidare till Eriksberg Shopping som inte var så svår och äntligen dagens första cache. Snabbt vidare till XMAS2009 - 02 - Bautamarket och den fick man sträcka sig för att nå men då jag har den aktningsvärda längden av drygt två meter var detta ingen match.

Nästa cache blev MMT#14 Kombarrisen som har en intressant bakgrund (läs i beskrivningen), för jag åker nu vidare till Eriksbergs Torg som hittades där den borde vara. Skönt med cacher som är där de ska vara. Även nästa cache, Adrenaline (se bild) låg där den skulle och loggades snabbt. Raskt vidare till GKV #19 - Biskopsgårdens kyrka som också den låg där den skulle. Nästa blev VOLVO#2 X HALLEN och väl på plats var det inga problem att förstå var den låg och det gjorde den också, tack för dessa.

Vidare till Maja´s Suddigummi Switch och en kortare promenad och här hade jag nog mer tur än skicklighet att hitta den för den var väl gömd och jag var på väg att klättra högre på berget när jag såg den i ögonvrån, så vidare till TOLEREDS BILVERKSTAD där jag efter en stunds letande förstod var cachen är placerad men trots att jag kröp in, hittande jag den inte?? men jag vill ogärna pilla på saker som ser elektriska ut... (om jag inte är helt säker) så denna fick jag lämna ologgad. Vidare till Kolla upp/Look up och den cachen var enkel, helt enkelt och undrar vad hinten hade med cachen att göra... ingen som vet och lika bra det kanske. Nu vidare till Biskopsgården Beauty #4 och den verkade vid första anblicken inte vara svår men jag hittade den inte. Vidare till Kalle Anka, som jag har misslyckats med två gånger tidigare och hade just läst loggarna innan jag hoppade ur geocaren, att Hallén gått bet (igen) och det kändes förståss inte bra. Så förvånad jag blev när jag kände cachen när jag satte handen på första "bästa" ställe.

Humöret steg snabbt och lika snabbt vidare till GKV #20 - Länsmansgårdens kyrka, den satt på den traditionella platsen, när en cache sitter på ett räcke. Dags för nästa BISKOPSGÅRDEN Beauty #3 och den hittades lätt? Blev mest förvånad då jag missade förra Biskopsgården Beauty. Vågar man sig på nästa Beauty? Ja naturligtvis! en cachare får inte vara rädd för utmaningar men BISKOPSGÅRDEN Beauty #2 var inte lätt. Det kändes som man var betraktad från alla håll och kanter. Denna får tas efter mörkrets inbrott. Så var det dags att hämta frugan men senare på eftermiddagen gavs ytterligare en chans på en cache vid ett besök till Skohuset i Lerum, då passade jag på att kika på Hulans Herrgård (Const #1) som jag gått bet på för länge sedan (då jag inte hade någon riktig GPS, men idag gick det fint och med en ficklampa går sökandet i murar lite lättare (även i dagljus).

1 kommentar:

  1. Otäckt att hitta "Kalle Anka" bara genom att sträcka in en hand.... senast låg jag på rygg och försökte åla in under - utan resulat!

    SvaraRadera