måndag 21 september 2009

Cacherundor 10 - 19 september (#787-802)


Så har jag åter kommit lite efter med cachenoteringarna, men nu är jag snart ikapp igen.

Den 10 september åkte jag till Stockholm och planerade naturligtvis för några cachar. Kanske tre - fyra st tänkte jag men det blev åtta. Började med TB Hilton Stockholm som jag gått bet på tidigare men med lite hjälp av brorsan så fixade jag den direkt denna gången. Så vidare till Stockholm Spring som jag också fått lite hjälp på. Sedan vidare till tredje för dagen OTTT #3 – Sightseeing, denna skulle ligga under en liten byggnad men byggnaden var borta förstod jag. Tittade lite runt omkring och såg faktiskt cachen i ett skåp på en närliggande stolpe, helt öppet. Loggade och underrättade ägaren.

Så vidare till mötet på Liljeholmen, men på vägen hann jag med en till, Sött. Även den var "nice & easy". Så efter mötet kunde jag ju hinna med någon eller några så jag började med en närliggande så det fick bli Liljeholmsstranden, som var lurig. Dock inte värre än att jag stod och klurade i ca 15 minuter, sedan tittade jag åter där den borde vara (där jag tittat minst fyra gånger redan) och då såg jag den, så här är väl ett tips att titta noga. Så vidare in till stan igen och Stockholm Klara som togs lätt på hinten (ledtråden).

Ja det gick ju snabbt så det är bara att fortsätta till Cinema 1 men den var besvärlig då det var mycket mugglare runt Hötorget. Efter att undersökt ett antal tänkbara gömställen dubbelkollade jag loggarna och upptäckte att cachen hunnit stängas, så det var ju meningslöst sökande... vidare till XMAS2008-23 NK som var en liten nano vid hållplatsen utanför NK. Inga problem med den och tiden visade att jag hade fortfarande gott om tid innan tåget avgick. Så vidare till The Guns of Army museum som även den hittades på en gång men denna kan ändå omnämnas lite extra då den var smart gömd.

Avslutningsvis skulle jag ta Humble Bee - Stockholm starting cache på vägen tillbaka till stationen men här gick jag bet... Aj, va surt för den låg inte där den borde ligga (tyckte jag). Frågan är om den finns kvar, men det borde den eftersom den var loggad ett par dagar före jag var där.

Fredag (11 september) em brukar ju vara min cachesökardag, men idag hann jag bara två innan jag skulle hjälpa en kamrat med dennes dator då han av misstag kastat sina fotografier och sedan tömt papperskorgen. (Lyckades inte idag men väl en vecka senare). De två cacher jag hann med var GASA REMSAN utanför Lundby sjukhus. Inte så svår och Eloff som är lite kurigare men jag har sett flera liknande så den var snabbt loggad.

På lördagen den 12 september åkte frugan, dottern och jag till Stockholm (igen) för att fira en 90-åring. Kan man förena nöje med nöje? Visst så vid Gränna tog vi Löparna som inte vållade några problem och sedan Take a brake cache. strax före Nyköping. Kan nämnas att jag tog dem utan GPS. Löparna var ju inte så svår men Take a breake cache var inte helt lätt med alla fika bord.

Fredagen den 18 september (fredag) passade jag på att ta två cachar i samband med övningskörning med grabben. Först GKV #18 - Älvsborgs kyrka som låg där den skulle och sedan Cape Seaweed som låg vackert vid havskanten. Alltid gott att inandas havsluft.

Lördagen den 19 september startade med en cache i Frölunda - Ghost house som låg vackert gömd på en ödetomt. Sedan hade vi besök av våra vänner "gunina" som nyss börjat med geocaching. Vi gick en runda här hemma (13 cachar) och jag fick ytterligare en ny cache, Bovieran som "the Explorist" så finurligt gömt. Vi gick där och letade en stund när jag såg vad som inte stämde med omgivningen och vi kunde ta denna tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar