fredag 4 september 2009

Cacherunda 4 september (#783-786)

Så var det fredag eftermiddag igen och dags för en liten cacherunda. Eftersom jag skulle hämta nya Snöleoparden till mina macar åkte jag först till nordstan och då låg MM # 4 Krut-(burken) närmast. Verkligen bra cache. Det är alltid kul med nya påhittiga gömmor. Denna letade jag efter i ca 15 minuter när jag insåg vad cachen var. Sedan var jag på den och tog fram den och tyckte att det inte stämde och satte tillbaka den, men efter att kikat på de andra tänkbara cacharna insåg jag att jag höll i den och ändå inte såg den.... Ja, verkligen bra. Sedan var det dags för Gasklockan som var snabbt avklarad. Inga svårigheter där.

Sedan kände jag mig redo för eldprovet, Elfsborg, som jag gått bet på så många gånger. Senast var dagen efter att Ninjatummen och McB hittat den på natten. Cachen hade återställts efter att varit borta ganska länge. Nu letade jag i och runt muren igen både utmed gaveln och långsidan... sedan tänkte jag kolla hinten igen (har ju läst den många gånger) men nu var den ändrad?... Det var den inte senast jag var här. Nu var det lite lättare att lokalisera cachen och Äntligen kan jag pricka av denna.

Så vidare till Källfelt Hill vid Nya varvet. Där var väl enda problemet hur man kommer fram men det var väl bara att göra som vanligt tänkte jag, varför ändra ett vinnande koncept. Fågelvägen är ju alltid den närmaste vägen men också jobbigaste... hehe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar