måndag 17 augusti 2009

FTF-jakt 16 augusti (#764-765)

Hoppsan, här plingar det friskt i mejlen. varav en är en nano inte alltför långt bort. "Ångmaskinen" på Ringön verkade bra. Så iväg med iPhonen i högsta hugg. Väl på plats ser jag ångmaskinen och enligt hinten ska den finnas "ej ute men ... " och med tanke på ångmaskinen i Högsbo som jag tagit för länge sedan så hade jag mina aningar, men det var tomt?

Får titta lite runt om och det var ju en lika uppenbar plats på andra sidan och där hittades cachen lätt. FTF? ja, visst! och sätter mig i bilen för att kolla majlen och ser att det kommit ytterligare en bara ett stenkast iväg och bara för fem minuter sedan.

Så iväg till Hot Big Building. En nano till! Där var det mycket riktigt som ägaren skriver en hel del mugglar som kör ut och in till NetOnNet. Men det blir ju små pauser och passade jag på. FTF jägare känner ingen rädsla... Denna cache var lurigare. Jag hittar platsen ganska omedelbar men ingen cache. Letar runt lite men en ena platsen efter den andra verkar stämma sämre. Så åter till utgångsläget och plötsligt får jag för mig att känna på grejerna som finns där och voiala! den satt ju löst. och cachen var knäckt.

Ja, nu är man på banan igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar