onsdag 12 augusti 2009

Cacherundor 31 juli - 10 augusti (#742-760)

Så har det gått nästan två veckor sedan senaste inlägget.

Har haft mycket planering på jobbet och tiden har varit lite knapp att bloggskrivandet fått vänta.

Fredagen den 31 augusti var det dags för eftermiddags caching men det blev sådär resultat. Började dock med att hitta en av GBG Cache Bomb #84 som jag gått bet på förut, nu vidgade jag mitt sökområde och hittade den snabbt. Sedan vidare till Näset för att ta GBG Cache Bomb #80 och en hint men den var borta, så humöret gick ner lite.

Vidare till The Old Quarry (Gavia #40) som hittades och humöret gick upp igen och sedan vidare till The Cairn, in honour of GSS 2009 (Gavia #39) och den hittades inte så humöret ner igen och tiden hade gått att jag avbröt letandet. Dags för lite datasökande för datorn här hemma hade pajat så det blev läge att inköpa en Mac mini. :) Fungerar kalasbra och humöret upp igen...

Så lite cachehunting på lördagen den 1 augusti och det fick bli några lätta Kyrkocachar som Ninjatummen och McB lagt ut: GKV #10 - Björkekärrs kyrka, som följdes upp den 5 augusti när jag cyklade hem från jobbet med GKV #14 - Mariakyrkan, GKV #12 - Örgryte gamla kyrka, GKV #11 - Örgryte nya kyrka och fortsatte den 6 augusti med GKV #17 - Carl Johans kyrka efter att ha misslyckats med Elfsborg (igen?! för vilken tur i ordningen har jag tappat räkningen på men jag ska ta den, men lite senare i höst).

Så var det fredag igen och dags för lite jakt på allvar. Ställde kosan mot Vrångö i södra skärgården för att vädret var kanonfint och passade på att gotta mig åt solen lika väl som jakten. på vägen ut togs GKV #6 - Högsbo kyrka och vid GKV #5 - Kaverös kyrka stod en tjej och klippte graäset så den tog jag på hemvägen.

Väl ute på Vrångö var det dags för en liten promenad till södra änden av ön och cachen hittades redan 20 meter ifrån... men tiden räckte inte till andra cachar på andra öar så det var redan dags att åka hemåt.

På lördagen fick jag med frugan och vi åkte till Donsö (se bilden) och tyvärr hittade vi inte första cachen Horsika men däremot den andra Myrevale. Sedan var det dags att åka hemåt igen.

Måndag den 10 augusti fick jag en kväll att jaga och passade på att ta Utbycacharna i följande ordning:
Arkitekturvandring i Utby #4 Myrornas barnhem (här spöregnade det att jag var tvungen att gå under ett garagetak bara fyra meter från cacahe och "se men inte röra",
Arkitekturvandring i Utby #6 Utby egnahem och avslutningsvis en trevlig pratstund vid
Arkitekturvandring i Utby #8 Tvättstugan. Dags för final men den verkar ligga i skogen och det hade ju just spöregnat och det var mörkt så det får bli en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar