torsdag 30 juli 2009

Bonuscachar 29 juli (#739-741)

Hade ett tjänsteärende till vår sommaranläggning på Björkö och passade på att plocka 3 st där. Först tog jag "Välkommen till Bohus-Björkö" vilket passar bra att ta som nr. 1 på en ny plats. Den var lite lurig då jag förstod på terrängen (3 stjärnor) att den borde vara på bergskullen men där fanns inte mycket till gömställen och GPS pekade ner mot vägen när jag stod där, men väl nere på vägen pekade GPS:en upp på berget igen... Kollade igen för att konstatera att GPS:en pekade ner och inget gömställe syntes. Först tredje gången jag gick upp (och läst loggarna i iPhonen igen) hittade jag gömstället uppe på berget. Skönt!

Sedan efter mitt ärende åkte jag vidare till Björkö hamn för att hitta någon lätt och "Ishuset" passade bra och mycket riktigt var den ganska lätt, även om jag fick titta runt en runda.

Väl på hemväg passade jag på att ta "Most west of Hisingen" som är en mystery där man parkerar på lilla Varholmen och promenerar till den mest västliga plats (enligt kartan) och där hittade jag platsen och till sist även stenen där den enligt spoilerbilden skulle ligga. Dock verkade stenen varar annorlunda och någon cache fanns ju inte. ?? Men åter igen efter att tittat runt fanns ju ett litet, litet gömställe där den skulle vara. Så den tog jag den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar