tisdag 14 juli 2009

En ny cacheblogg.... ska det behövas?


Både ja och nej (och kanske), man kan som bekant alltid se från (minst) två håll.

Jag har fastnat i cachesökarträsket och känner ett behov att få skriva av mig ibland... Ser att det finns några och som jag följt lite grann, tex Halléns och The Explorists. Det finns fler men inga jag "känner" genom de träffar jag deltagit på.

Jag började söka cachar redan i juni 2007, men det var inte förrän juni 2008 efter att The Explorist lagt en cache bara 130 meter från mitt hem som bara måste hittas och på den vägen är det... (ett inofficiellt tack till The Explorist för det). Cachen på bilden har inget med denna cache att göra. Idag är jag uppe i 706.

Vid nyåret 2009 såg jag att GC.se hade lagt upp statistik på cacharna och tänkte att man kunde få en individuell statistiksida. Efter lite samtal med GC.se la jag frågan i GC forum och det verkade som det pågick en likadan diskussion där. Så när statistiksidan via GSAK-programmet fungerade även med svenska cacher/kartor blev sökandet ännu mera intressant. Man kan göra geografiska delmål för att fylla sina kartor och det facinerar mig.

Varje gång man uppdaterar sin statistiksida vill man ju skriva något men den not-rutan lämpar sig inte för några längre kommentarer, så därför tänkte jag göra mina löpande noteringar på en blogg istället.

Så därför behövs den - Jag behöver skriva av mig
Så därför behövs den inte - Ointressant
Så därför behövs den kanske - kanske lite intressant för någon, så skriv gärna en kommentar om ni hittar/hittat mig...

/hebb

1 kommentar:

  1. Hehe... testar att kommentera mig själv och passar på att förklara några återkommande "fackutryck" för den oinvigde.

    Cache = skatt (gömma)
    GC.com = www.geocaching.com
    GC.se = www.geocaching.se
    GSAK = program för windows att hantera cachar offline och ev. importera till sin GPS samt skapa statistik att lägga på sin profilsida i GC.com

    SvaraRadera