fredag 17 juli 2009

Kvällens cacherunda 17 juli (#709-716)


Så var det dags igen. Hustrun jobbar kvällar vissa dagar och då passar jag på att cacha lite. Totalt 8 blev det i kväll.

Hade några mystery sparade i min iPhone på googlekartan som jag bör ta snart... så jag börjar resan mot "Gbg Beauty final " och plockar på vägen "MMT #12 Evert Taube", som var en klurig rackare... fick titta både en och två och tre gånger innan den hittades. "GBG Beauty Final" var lite lättare även om det krävdes att krypa bakom...

Sedan gick vägen mot Volvo och "Fingers" (se bild) som även den hittades utan problem. Lösningen var ju enkel då jag är teckenspråkig och hade tänkt göra en liknande mystery på samma tema. Vidare mot Säve för att hitta "Göteborg City airport sudoku" som jag löste i vintras. Efter att letat runt en stund bland bröte verkar det som den är borta och en snabb koll i iPhonen visade att den inte fanns aktiv. Ser nu efteråt att den är på väg tillbaka som en trad. cache, så jag får väl återkomma senare.

Okey två cachar jag saknar är GBG High #4 och #5 så dags att köra vidare till Angered. GBG High #4 var bara så jobbig. Inga stigar och upp och ner i terrängen. Kul men svettigt. Väl framme hittades cachen på en gång. Medans jag loggar kännar jag kur det kryper på armen. Ajdå två små fästingar, bort med dem. Det visar sig innan kvällen är slut att jag petat bort 10- 15 fästingar, inte så kul men vad gör man inte för en och annan cache.

Det plingar i geocahemailen och två nya cachar. En i Kortedala och en i Säve!! Ajdå där var jag ju nyss, men det hindrar inte en sann FTF-jägare. Resan är ju ganska kort från Angered till Säve och över stock och sten och kulle till andra sidan (som vanligt hittar man inga stigar) och där var "Människoöden - men vad är deras historia?". Snabbt hittar jag cachen och äntligen en FTF. Hade ju varit så nära två ggr, men nu satt den.

Åter till Angered till "GBG High #5" och den var jobbig för jag hittade den inte. Satte mig och läste att det var en micro, letade ju efter en small eftersom #4 var det. Sökte igen hela området men utan framgång. Då fick jag läsa loggarna och förstod att den var svårhittad och det fanns en spoilerbild att kika på. Så åter tur man har en iPhone med sig och kollar nätet. Bilden var tydlig och cachen var snart besegrad.

Snart dags att hämta hustrun men vid Angereds centrum fanns ju "The Gym" som togs snabbt trots muggarpar som satt en bit ifrån. Tror jag lyckades dölja vad jag gjorde och sist för kvällen tog jag "GMM #5 Earth". Den var jobbig för mörkret börjar falla och sökandet blir svårare då. Gav till och med upp och gick tillbaka då jag ser ytterligare ett gömställe som passar på hinten och där var den, skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar