lördag 25 juli 2009

Kvällens cacherunda 23 juli (#726-730)


Kvällens runda börjar med att jag är sugen på "Åttaårsdagen" så jag börjar med denna eftersom jag just lyckats lista ut var Dana Svartskärs fyr finns. Åker dit och där finns tre fyrar men jag antog att det skulle vara den mittersta men det var det inte, så vidare till nästa och det var rätt. Så då var man igång med denna. Frågan är bara om jag kommer att klara den själv. Har förstått att de som klarat den hittills oftast har bildat lag, så jag inviterade min bror "kyrkofjall" till denna mystery.

Så vidare hem till min bror för att få lite dataråd. Han är lite av en expert på det och samtidigt utbyter vi cacheinfo och iPhoneinfo. Vi är helt överens att ska man ha det "tunga artilleriet" så är det iPhonen som regerar....

Efter besök hos brorsan i Eklanda tog jag närmaste olösta trad.cache som var "Thieves" på Sisjön. Fy jag trapade i en bajskorv bland kundvagnarna och sedan i skogen bakom fanns hundbajs lite här och där. Efter viss spaning enligt hinten "up" (och se upp för bajskorvar "down"), så tänkte jag kolla fågelholkarna, men läste loggarna och en som skrev att det är inte i fågelholken så då lät jag dem vara. Gick lite av och an sen såg jag cachen... lite klättring så var den löst.

Nu fick jag blodad tand men vad skulle jag ta nu? Åker mot Mölndal så det får bli några vid Rävekärr. Först hittar jag "Mobile Tank Barrier" (se bild) och den cachen var snart knäckt, likaså nästa på hemvägen "Dubbelfelet" utanför Mölndals Tennisklubb. Den var dock lite svårare utan hint. I texten står att tennisspelarna kanske undrar vem som snokar runt bilarna , men GPSen nollar ju inte där utan vid bron så jag blev lite förvirrad och tittade både här och där. Men till sist var även denna löst.

Åker vidare hemåt och kommer på att jag har några mystery sparade i iPhonens googlekarta, "E6 - Kallebäck - Åbro" passar ju bra och parkerar geocaren en bit ifrån och går sista biten. Det är inte lätt att parkera nära denna med bil. Här gick man rakt på cachen, nästan omöjligt att missa. Mycket bra koordinater.

Så vidare till "Computer nostalgia C64" inte långt ifrån. Även denna visade sig vara lätt och gömd på ett mycket trevligt ställe, tyvärr hade ägaren den konstiga idéen att skruva fast en vire i lådan och fast i väggen så man kunde inte flytta sig när man hittat cachen. Detta gjorde att mugglare såg mig och jag gjorde mitt bästa att dölja mitt ärende men dumt att skruva fast den...:(. Så passerade jag "The giant kettle of Jacobsdal" en earthcache av Hallén och det var ju inte svårt att hitta och fotografera men så skulle man svara på några frågor så det får jag lösa sedan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar