fredag 17 juli 2009

Singel i dubbel bemärkelse (#708)

Hade just skrivit klart gårdagens blogg när jag kollade geocachemailen... En ny cache ute vid Björlanda "Singel i dubbel bemärkelse"... hmmm det hade ju redan gått 20-25 minuter och dit ut tar det minst 30 minuter. Men med tanke på hur lång tid det kan ta innan FTF-jägare dyker upp så kan det vara värt ett försök.

Väl på plats var det tomt på folk och man letar efter cachen och tänker att kanske, kanske FTF... Nu visade det sig att GPS pekade in på en privat tomt och det förstod jag på beskrivningen att ägaren bor nära cachen men att lägga den inne på tomten vore fel. Så efter en liten stund kom jag på att titta lite runt omkring mig och såg ganska snart lämpliga gömställen och inte behövde jag gå in på tomten inte... :)

FTF? nej men god tvåa... missade FTF med ca 15 minuter. Nästa gång får det bli en FTF. Nu är jag på G...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar