lördag 25 juli 2009

Cacherunda 24 juli (#731-734)


Idag blir det en bonusdag eftersom frugan har tjejbesök och jag gör bäst i att "försvinna" ett par timmar.

Jag var ju ut på Hönö/Öckerö/Burö häromdagen och jag känner mig redo att ta Rörös fyra cacher idag. Solen skiner säkert ute på öarna.

Väl framme på färjan ut till Rörö läser jag GPS:ens loggar för den första cachen "Rörö hamn" och ser att senaste loggarna var DNF. Trist att missa en cache nu när man är här! Kollar snabbt min iPhone online om det finns något nytt att läsa, och visst fanns det något nytt. Cachen var återställd och redan loggad av någon så min GPS var nog inte uppdaterad. Tur man har iPhonen :), den är suverän.

Så raskt till första cachen och vid en gammal fiskebod hittades cachen efter lite sökning. De resterande cacharna ligger utmed en promenadväg genom naturreservatet och det kan jag säga redan nu att det var fantastiskt fin promenad. Rekommenderas varmt.

Andra cachen "Rörö #1 - Klappersten" låg vid stenstranden och hittades ganska enkelt. Med tanke på hur mycket sten det ligger här vill man inte rota till det i onödan för då kanske man får söka extra mycket efteråt.

Dags för tredje cachen "RöRöRöRö" och solen sken skönt samtidigt som det blåste friskt. Perfekt vandringsväder. Hänger min overalljacka över axelväskan och går vidare till tredje cachen. Ca en kilometer senare upptäcker jag att jag tappat jackan :(. bara att gå tillbaka nästa ända till cache nr 2 för att sedan vända och tillbaka till cache nr tre som jag var nästan framme vid. Cachen ligger under sten och här finns åter "miljoner" stenar... Tur man börjar få ett tränat cacheöga och ser snart vilken sten den ligger under.

Så vidare mot fjärde cachen "Rörö #2 - Labyrint och Hav"och den hittas under några stenar fast denna gången var det inget stenrös.

Dags att bege sig hemåt mot färjan och hinner precis lagom till färjan går kl. 16.50. Jag tog färjan från Burö kl. 13.46 så ca 3 timmar på Rörö och varje minut var bara så skön. Längtar redan till nästa tillfälle. Kan det bli Hyppeln eller Källö-Knippla? eller båda för Källö-Knippla har bara en multi och Hyppeln har tre cacher, så det borde man ta på en gång.

Nu har jag dessutom hunnit jogga 8+2,5 km i Skatås så ögonen trillar snart ner. Godnatt!

P.S. förresten har jag lagt till en "cacheväder-information" och en ny funktion om "Var är jag?" som är en ny funktion från Google i högerspalten... Så där kan man se var jag befinner mig och hur vädret blir. Kul! D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar